created from English and partly translated
 
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{{NYT en}}
[[File:Flag_of_Canada.svg|thumb|150px|Flagge Kanadas]]
[[File:Flag_of_Canada.svg|thumb|150px|Flag of Canada]]
== Kanada und Beschneidung ==
== Canada and circumcision ==


A report on non-therapeutic circumcision in Canada.
Ein Bericht über nicht-therapeutische Beschneidung in Kanada.


==History==
== Geschichte ==


Non-therapeutic circumcision of children is not part of the culture of many Canadian minorities. The French-speaking people of Quebec and elsewhere generally do not favour circumcision. Male circumcision is not part of the native culture of indigenous Inuit, First Nations, and Métis populations (4.3% of the population).
Die nicht-therapeutische Beschneidung von Kindern ist nicht Teil der Kultur vieler kanadischer Minderheiten. Die französischsprachigen Einwohner von Quebec und anderswo befürworten im Allgemeinen keine Beschneidung. Die männliche Beschneidung ist nicht Teil der einheimischen Kultur der indigenen Inuit-, First Nations- und Métis-Bevölkerung (4,3 % der Bevölkerung).


The  medicalized  genital  cutting  of  infants  and  children  was  first  promoted  in Canada during the mid to late 19th century by English-speakers after the fashion at the time of the [[United Kingdom]]. Doctors encouraged the genital cutting of both male and  female  children  to  prevent  masturbation  as  well  as  various  diseases  like  epilepsy and  tuberculosis.<ref name="chhrp2018">{{REFdocument
Die medizinisierte Genitalbeschneidung von Säuglingen und Kindern wurde zuerst in Kanada während der Mitte bis Ende des 19. Jahrhunderts von englischsprachigen Personen aufgrund der damaligen Mode des [[Großbritannien|Vereinigten Königreichs]] gefördert. Ärzte empfahlen die Genitalbeschneidung sowohl bei männlichen als auch bei weiblichen Kindern, um Masturbation sowie verschiedene Krankheiten wie Epilepsie und Tuberkulose zu verhindern.<ref name="chhrp2018">{{REFdocument
  |title=International NGO Council on Genital Autonomy Supplementary Country Report Submission on Canada to the U.N. Committee on the Rights of the Child  
  |title=International NGO Council on Genital Autonomy Supplementary Country Report Submission on Canada to the U.N. Committee on the Rights of the Child  
  |url=http://chhrp.org/wp-content/uploads/2019/11/Canada-Supplementary-Report.pdf
  |url=http://chhrp.org/wp-content/uploads/2019/11/Canada-Supplementary-Report.pdf
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}}</ref>
}}</ref>


Pirie (1927), in a presentation to the Canadian Society for the Study of Diseases of Children, described circumcision as "very common".<ref name="pirie1927">{{REFjournal
Pirie (1927) beschrieb in einer Präsentation vor der Canadian Society for the Study of Diseases of Children die Beschneidung als „sehr verbreitet“.<ref name="pirie1927">{{REFjournal
  |last=Pirie
  |last=Pirie
  |first=George R.
  |first=George R.
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}}</ref>
}}</ref>


[[Douglas Gairdner]]'s classic 1949 paper, ''The Fate of the Foreskin: A Study of Circumcision'',<ref name="gairdner1949">{{GairdnerDM 1949}}</ref> seems to have been ignored in Canada.
[[Douglas Gairdner]]s klassischer Aufsatz von 1949, „Das Schicksal der Vorhaut: Eine Studie über die Beschneidung“,<ref name="gairdner1949">{{GairdnerDM 1949}}</ref> scheint in Kanada ignoriert worden zu sein.


Bruce Peter Reimer, later known as [[David Reimer]], was born in Winnipeg, Manitoba on 22 August 1965. His penis was destroyed in an accident during medically-unnecessary, non-therapeutic circumcision.
Bruce Peter Reimer, später bekannt als [[David Reimer]], wurde am 22. August 1965 in Winnipeg, Manitoba, geboren. Sein Penis wurde bei einem Unfall während einer medizinisch unnötigen, nicht therapeutischen Beschneidung zerstört.


Patel (1966) reported his findings on neonatal [[circumcision]] in Kingston, Ontario, Canada. Patel reported a complication rate of 55 percent experienced in a series of 100 consecutive male infant circumcisions. He also reported on the incidence of circumcision at [http://www.kingstonhsc.ca/ Kingston General Hospital] in Kingston, Ontario. Patel reported an incidence of circumcision of 48 percent. This is for one hospital in Kingston, ON but has been widely and falsely cited as the rate for all Canada.<ref>{{REFjournal
Patel (1966) berichtete über seine Erkenntnisse über die Beschneidung von Neugeborenen in Kingston, Ontario, Kanada. Patel berichtete von einer Komplikationsrate von 55 Prozent bei einer Serie von 100 aufeinanderfolgenden männlichen Säuglingsbeschneidungen. Er berichtete auch über das Auftreten von Beschneidungen im [http://www.kingstonhsc.ca/ Kingston General Hospital] in Kingston, Ontario. Patel berichtete von einer Beschneidungshäufigkeit von 48 Prozent. Diese galt für ein Krankenhaus in Kingston, ON, wurde jedoch häufig und fälschlicherweise als Rate für ganz Kanada angegeben.<ref>{{REFjournal
  |last=Patel
  |last=Patel
  |first=Hawa
  |first=Hawa
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}}</ref>
}}</ref>


Canada, like other English-speaking nations, formerly circumcised many of its boys, with circumcision rates in the 40 to 70 percent range in the 1960s.<ref>{{REFjournal
Kanada hat wie andere englischsprachige Nationen früher viele seiner Jungen beschnitten, wobei die Beschneidungsrate in den 1960er Jahren zwischen 40 und 70 Prozent lag.<ref>{{REFjournal
  |last=Wirth
  |last=Wirth
  |first=John L.
  |first=John L.
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}}</ref>
}}</ref>
   
   
The [[Canadian Paediatric Society]] (CPS) issued its first statement on neonatal circumcision in 1975. The statement said "there is no medical indication for circumcision during the neonatal period." The CPS called the amputation an "obsolete operation" and anticipated a "sharper decrease in the percentage of infants circumcised".<ref name="cps1975">{{REFjournal
Die [[Canadian Pediatric Society]] (CPS) veröffentlichte 1975 ihre erste Erklärung zur Beschneidung von Neugeborenen. Die Erklärung besagte: „Es gibt keine medizinische Indikation für die Beschneidung während der Neugeborenenzeit.“ Die CPS bezeichnete die Amputation als „obsolete Operation“ und rechnete mit einem „stärkeren Rückgang des Prozentsatzes beschnittener Säuglinge“.<ref name="cps1975">{{REFjournal
  |last=Swyer
  |last=Swyer
  |init=PW
  |init=PW
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}}</ref>
}}</ref>


LeBourdais (1995) declared that male circumcision is "clearly can no longer be regarded as routine procedure."<ref name="lebourdais1995">{{REFjournal
LeBourdais (1995) erklärte, dass die männliche Beschneidung „eindeutig nicht länger als Routineverfahren angesehen werden kann“.<ref name="lebourdais1995">{{REFjournal
  |last=LeBourdais
  |last=LeBourdais
  |first=Eleanor
  |first=Eleanor
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}}</ref>
}}</ref>


Dr. [[Arif Bhimji]] (2000) applied international [[human rights]] law and the Canadian Charter of Rights and Freedoms to the practice of non-therapeutic child circumcision. He concluded:
Dr. [[Arif Bhimji]] (2000) wandte internationales [[Menschenrechte|Menschenrechtsgesetz]] und die kanadische Charta der Rechte und Freiheiten auf die Praxis der nicht-therapeutischen Kinderbeschneidung an. Er schlussfolgerte:
 
<blockquote>
<blockquote>
Circumcision of male infants is a clear violation of the rights guaranteed to all persons by the Canadian Charter of Rights and Freedoms. Furthermore, the practice contravenes human rights legislation on provincial and international levels.<ref name="bhimji2000">{{REFjournal
Die Beschneidung männlicher Säuglinge ist eine klare Verletzung der Rechte, die allen Personen durch die kanadische Charta der Rechte und Freiheiten garantiert werden. Darüber hinaus verstößt die Praxis gegen [[Menschenrechte|Menschenrechtsgesetze]] auf Provinz- und internationaler Ebene.<ref name="bhimji2000">{{REFjournal
  |last=Bhimji
  |last=Bhimji
  |first=Arif
  |first=Arif
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</blockquote>
</blockquote>


==Reported incidence of non-therapeutic child circumcision==
== Berichtete Inzidenz von nicht-therapeutischer Kinderbeschneidung ==


The reported incidence of child circumcision in Canada varies by province and has diminished over time. Newfoundland has always had a very low incidence of child circumcision while Alberta and Ontario have had a higher incidence of child circumcision.
Die gemeldete Inzidenz der Kinderbeschneidung in Kanada variiert je nach Provinz und hat im Laufe der Zeit abgenommen. Neufundland hatte schon immer eine sehr geringe Inzidenz von Kinderbeschneidungen, während Alberta und Ontario eine höhere Inzidenz von Kinderbeschneidungen hatten.


Johnston (1995) reported that the incidence of child circumcision in Canada had fallen from 60 percent a generation ago to an estimated 25 percent.<ref name="johnston1995">{{REFnews
Johnston (1995) berichtete, dass die Inzidenz der Kinderbeschneidung in Kanada von 60 Prozent vor einer Generation auf geschätzte 25 Prozent gesunken sei.<ref name="johnston1995">{{REFnews
  |title=Under the Knife
  |title=Under the Knife
  |url=http://www.cirp.org/news/1995.09.11_TorontoStar/
  |url=http://www.cirp.org/news/1995.09.11_TorontoStar/
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}}</ref>
}}</ref>


The Montreal ''Gazette'' (2006) reported that the incidence of circumcision has fallen by 36 percent to 14 percent according to the Association for Genital Integrity, while [https://www.statcan.gc.ca/eng/start Statistics Canada] (2006) reported a high of 29.5 percent in P.E.I. and a low of 1.1 percent in Nova Scotia.<ref>{{REFnews
Die „Gazette“ aus Montreal (2006) berichtete, dass die Inzidenz der Beschneidung laut der ''Association for Genital Integrity'' um 36 Prozent auf 14 Prozent gesunken ist, während [https://www.statcan.gc.ca/eng/start Statistics Kanada] (2006) einen Höchstwert von 29,5 Prozent in PEI und ein Tief von 1,1 Prozent in Nova Scotia berichtete.<ref>{{REFnews
  |title=Rates of circumcision slashed in past 30 years.
  |title=Rates of circumcision slashed in past 30 years.
  |url=http://www.cirp.org/news/2006-03-23montrealgazette/
  |url=http://www.cirp.org/news/2006-03-23montrealgazette/
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}}</ref>
}}</ref>


==Position statements of medical societies==  
== Stellungnahmen medizinischer Fachgesellschaften ==
=== Canadian Pediatric Society (CPS) ===
Die [[Canadian Pediatric Society]] (CPS) nahm 1975 Stellung gegen die nicht-therapeutische Beschneidung von Jungen und erklärte, sie habe "keine medizinische Indikation" und sei eine "obsolete Operation".<ref name="cps1975"/>


The [[Canadian Paediatric Society]] (CPS) took a position against non-therapeutic circumcision of boys in 1975, declaring it to have "no medical indication" and to be an "obsolete operation".<ref name="cps1975" />
Der CPS griff die Beschneidung 1996 erneut auf und empfahl:


The CPS revisited circumcision in 1996 and recommended, "Circumcision should not be routinely performed."<ref name="chhrp2018" /><ref name="cps1996">{{REFjournal
{{Zitat
|Text=Die Beschneidung sollte nicht routinemäßig durchgeführt werden.
|ref=<ref name="chhrp2018"/><ref name="cps1996">{{REFjournal
  |last=Outerbridge
  |last=Outerbridge
  |first=Eugene
  |first=Eugene
Zeile 199: Zeile 203:
  |accessdate=2019-10-26
  |accessdate=2019-10-26
}}</ref>
}}</ref>
|Autor=[[Canadian Pediatric Society]] 1996
}}


The [https://www.cpsbc.ca/ College of Physicians and Surgeons of British Columbia] has issued three guidances for its members regarding non-therapeutic male circumcision of children. The most recent (2009) says in part:
Die CPS überdachte 2015 erneut die Beschneidung von Säuglingen. Die CPS erklärte:
<blockquote>
You are not obliged to act upon a request to circumcise an infant, but you must discuss the medical evidence and the current thoughts in bioethics that dissuade you from performing this procedure. You must also inform the parents that they have the right to see another physician.<ref>{{REFdocument
|title=Circumcision (Infant Male)
|trans-title=
|language=
|url=http://www.cirp.org/library/statements/cpsbc2009/cpsbc-circ-stmt2009.pdf
|contribution=
|quote=
|trans-quote=
|quote-lang=
|last=
|first=
|author-link=
|publisher=College of Physicians and Surgeons of British Columbia
|format=PDF
|date=2009-09
|accessdate=2019-11-18
}}</ref>
</blockquote>


The CPS again considered infant circumcision in 2015. The CPS stated:
{{Zitat
<blockquote>While there may be a benefit for some boys in high-risk populations and circumstances where the procedure could be considered for disease reduction or treatment, the Canadian Paediatric Society does not recommend the routine circumcision of every newborn male.<ref name="cps2015">{{REFjournal
|Text=Während es für einige Jungen in Hochrisikopopulationen und unter Umständen, in denen das Verfahren zur Verringerung oder Behandlung der Krankheit in Betracht gezogen werden könnte, einen Vorteil geben kann, empfiehlt die Canadian Pediatric Society nicht die routinemäßige Beschneidung jedes männlichen Neugeborenen.
|ref=<ref name="cps2015">{{REFjournal
  |last=Sorokin
  |last=Sorokin
  |first=S. Todd
  |first=S. Todd
Zeile 248: Zeile 236:
  |accessdate=2019-10-26
  |accessdate=2019-10-26
}}</ref>
}}</ref>
</blockquote>
|Autor=[[Canadian Pediatric Society]] (2015)
}}
 
=== College of Physicians and Surgeons of British Columbia (CPSBC) ===
Das [https://www.cpsbc.ca/ College of Physicians and Surgeons of British Columbia] hat drei Leitlinien für seine Mitglieder bezüglich der nicht-therapeutischen männlichen Beschneidung von Kindern herausgegeben. Die neueste (2009) sagt ausschnittsweise:
 
{{Zitat
|Text=Sie sind nicht verpflichtet, einer Bitte auf Beschneidung eines Säuglings nachzukommen, aber Sie müssen die medizinischen Beweise und die aktuellen Gedanken in der Bioethik besprechen, die Sie davon abhalten, dieses Verfahren durchzuführen. Sie müssen die Eltern auch darüber informieren, dass sie das Recht haben, einen anderen Arzt aufzusuchen.
|ref=<ref>{{REFdocument
|title=Circumcision (Infant Male)
|trans-title=
|language=
|url=http://www.cirp.org/library/statements/cpsbc2009/cpsbc-circ-stmt2009.pdf
|contribution=
|quote=
|trans-quote=
|quote-lang=
|last=
|first=
|author-link=
|publisher=College of Physicians and Surgeons of British Columbia
|format=PDF
|date=2009-09
|accessdate=2019-11-18
}}</ref>
|Autor=College of Physicians and Surgeons of British Columbia (2009)
}}
 
=== Canadian Urological Association (CUA) ===
Die [[Canadian Urological Association]] (CUA) befasste sich mit der Frage der Beschneidung und gab im Februar 2018 eine Erklärung ab. Die CUA kam zu dem Schluss:


The [[Canadian Urological Association]] (CUA) considered the matter of circumcision and issued a statement in February 2018. The CUA concluded: <blockquote>"Given the socioeconomic, educational status, and health demographics of our population, universal neonatal circumcision cannot be justified based on the current evidence available.<ref name="cua2018">{{REFjournal
{{Zitat
|Text=Angesichts des sozioökonomischen, Bildungsstands und der gesundheitlichen Demographie unserer Bevölkerung kann eine universelle Neugeborenenbeschneidung nicht gerechtfertigt werden auf der Grundlage der derzeit verfügbaren Beweise.
|ref=<ref name="cua2018">{{REFjournal
  |last=Dave
  |last=Dave
  |first=Sumit
  |first=Sumit
Zeile 269: Zeile 288:
  |DOI=10.5489/cuaj.5034. Epub 2017 Dec 1
  |DOI=10.5489/cuaj.5034. Epub 2017 Dec 1
  |accessdate=2019-10-26
  |accessdate=2019-10-26
}}</ref></blockquote>
}}</ref>
|Autor=Canadian Urological Association (CUA)
}}


{{NYT en}}
==Availability of third-party payment==
==Availability of third-party payment==
Canada has fourteen single-payer health insurance plans (HIPs) — one for each of the ten provinces and three territories and a 14th plan for government employees. The British Columbia HIP stopped paying for non-therapeutic circumcision in the 1980s. Ontario HIP stopped payment for non-therapeutic circumcision in July 1995; Saskatchewan stopped in 1996. One by one, all other HIPs have stopped paying for non-therapeutic circumcision. In 2006, Manitoba HIP was the last to stop, but only after the wrong boy was circumcised at [http://www.sbgh.mb.ca/ St. Boniface Hospital].<ref>{{REFnews
Canada has fourteen single-payer health insurance plans (HIPs) — one for each of the ten provinces and three territories and a 14th plan for government employees. The British Columbia HIP stopped paying for non-therapeutic circumcision in the 1980s. Ontario HIP stopped payment for non-therapeutic circumcision in July 1995; Saskatchewan stopped in 1996. One by one, all other HIPs have stopped paying for non-therapeutic circumcision. In 2006, Manitoba HIP was the last to stop, but only after the wrong boy was circumcised at [http://www.sbgh.mb.ca/ St. Boniface Hospital].<ref>{{REFnews